sobota, 3 listopada 2012

Russischer Fadenansatz - rosyjskie łączenie nitek

Jako że Theli ostatnio pisała o łączeniu włóczek, postanowiłam zobrazować metodę, o której przeczytałam ostatnio w "The Knitter" i którą przerobiłam nieco na swoją modłę.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć. Jagnię nie pozwala mi robótkować przy świetle innym niż mała lampka, ponadto mój aparat ostatnio tak zbzikował, że nawet Dziadunio Mój Fotograf mówi: kupić nowy.

Zaczynamy od rozdzielenia włóczki na trzy w miarę równe części i zaplecenia warkoczyka na obydwu końcach. (Warkoczyk to moja przeróbka, łatwiej potem przeszyć).




Następnie nawlekamy jeden na igłę i przeszywamy nim ten sam warkoczyk, tworząc pętelkę:













Kolejno wkładamy pętelkę warkoczyk drugiej nitki.





Naciągamy pierwszą nitkę, zmniejszając pętelkę.


Potem zwisającą luźno drugą nitkę wszywamy w warkoczyk tak samo, jak pierwszą.









...i podobnie zaciągamy. 





Teraz już pozostaje tylko dokładne obcięcie końców - najlepiej nożyczkami do haftowania.


Łącze jest bardzo mocne i przedzierganie kolejnych kilku oczek nie sprawia najmniejszych trudności.




A tak wygląda w dzianinie! Zapraszam do wypróbowania.

4 komentarze:

  1. Najchętniej stosuję metodę rosyjską, ale patentu z warkoczykiem nie znałam! Pewnie przydaje się w rozdwajających bawełnach? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest znakomity w bawełnach! Dziergam głównie bawełną, czasami tylko mieszkankami i rzadko kiedy akrylem. Warkoczyk opracowałam sama, ponieważ ciężko było mi przeszyć nitkę nitką. Warkoczyk powoduje nieco więcej zachodu, ale za to jest mocny i pewny.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za informację o nie działających linkach. No tak, te wykropkowane nie mają prawa działać. Wstawiłam poprawne.
    A Twoją metodę łączenia nitek wypróbuję przy najbliższej okazji.

    Na Twoim blogu wciąż coś się dzieje.

    OdpowiedzUsuń

Z chęcią odpowiem na wszystkie pytania, dysponuję również wzorami zamieszczonych dziergotek.